Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατζίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

30 Νοε 2015

Χριστουγεννιάτικο παιχνίδι απαρίθμησης και πρόσθεσης με ζάρια (από τη Γεωργία Μουντζούρη)

Χριστουγεννιάτικο παιχνίδι απαρίθμησης 
και πρόσθεσης με ζάρια 

Βρείτε το άρθρο της Γεωργίας Μουντζούρη (με το συνοδευτικό φωτογραφικό υλικό) σε μορφή pdf στον σύνδεσμο:
(αποθήκευση με download original pdf file)

Η δραστηριότητα που θα περιγραφεί παρακάτω, σχετίζεται με την απαρίθμηση μιας  συλλογής  αντικειμένων  καθώς  και την  πράξη  της  πρόσθεσης.  Ο  όρος "απαρίθμηση" (enumeration) χρησιμοποιείται για να περιγράψει το συντονισμό της ακολουθίας  των  αριθμολέξεων  σε  μια συλλογή  ορατών αντικειμένων" (Καφούση  &  Σκουμπουρδή, 2008, σελ.  67). Για να απαριθμήσουν  τα  νήπια μια συλλογή αντικειμένων υπάρχουν 3 προαπαιτούμενα (ό.π., 2008): 
1). Τη γνώση της ακολουθίας των ονομάτων των αριθμών στη σωστή σειρά. 
2). Την αντιστοίχιση κάθε αντικειμένου της συλλογής με μία μόνο αριθμολέξη. 
3). Τη διατήρηση των αντικειμένων που έχουν απαριθμηθεί και αυτών που δεν έχουν.  

Όσον  αφορά  την  πράξη  της  πρόσθεσης  πολλές  έρευνες πιστοποιούν  ότι  "τα παιδιά  δεν  καταλαβαίνουν  τις συνέπειες της  πρόσθεσης  αριθμών  έστω  και ελάχιστα μεγαλύτερων, όπως το 2+2, μέχρι την ηλικία των 4 ή 5 χρόνων" (Siegler, 2002). 

Η πιο δημοφιλής στρατηγική που χρησιμοποιούν τα παιδιά μικρών ηλικιών για  να  προσθέσουν  είναι  τα  μέτρημα  με τα δάχτυλα  και  δευτερευόντως  το μέτρημα με αφετηρία τον μεγαλύτερο προσθετέο. Η χρήση των δαχτύλων είναι απολύτως φυσιολογική σ' αυτή την ηλικία και σε καμία περίπτωση τα παιδιά δεν πρέπει  να  αποθαρρύνονται  να  τα χρησιμοποιούν. Μέσα  από  τις δραστηριότητες/παιχνίδια που  θα περιγραφούν παρακάτω,  μπορούν  να ενισχυθούν οι συγκεκριμένες δεξιότητες. 

ΣΤΟΧΟΙ 
-Απαρίθμηση και δημιουργία μικρών συλλογών  
-Αναγνώριση αριθμητικών συμβόλων και λέξεων
-Σύνδεση ποσοτήτων με αριθμούς, σύμβολα και λέξεις 
-Εύρεση του πληθικού αριθμού 
-Προσέγγιση της πράξης της πρόσθεσης 
-Ανάπτυξη  σχετικού  μαθηματικού  λεξιλογίου  (λ.χ.  πόσα  ακόμα,  βάζω,  και,  συν, προσθέτω, άθροισμα κτλ.). 

ΥΛΙΚΑ 
1). Ένα μεγάλο χάρτινο έλατο 
2). Μικρότερα έλατα σε μέγεθος Α4 (για τη Γωνιά των Μαθηματικών) 
2). Αστέρια με αριθμούς (έως το 30, φροντίζοντας να συμπεριλάβουμε και το μηδέν. Υπάρχει πληθώρα σχεδίων, χρωμάτων και μεγεθών στο διαδίκτυο). 
3).  Μπάλες  δέντρου  (pompoms  -  καπάκια  μπουκαλιών  -  αληθινά  στολίδια δέντρου κτλ.) 
4). Τρία ζάρια με κουκκίδες 
  

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 
Οι κανόνες του παιχνιδιού αποφασίζονται μαζί με τα παιδιά. Έτσι, μπορούμε να διαλέξουμε ανάμεσα στις εξής εναλλακτικές: 
1). Τα αστέρια είναι τοποθετημένα ανάποδα, ώστε να μην είναι ορατά. Εδώ κρύβεται το στοιχείο της έκπληξης. Ποιο αριθμό θα αποκαλύψει ο παίκτης;  
2).  Τα  παιδιά  παρατηρούν  τους  αριθμούς  στα  αστέρια και επιλέγουν  ένα αριθμό-αστέρι.  Στην  περίπτωση  αυτή, συνήθως  διαλέγουν  αριθμούς  που γνωρίζουν (και κατά συνέπεια είναι σίγουρα ότι θα τοποθετήσουν το σωστό αριθμό στολιδιών). 
3). Μία άλλη εκδοχή είναι να τοποθετήσει ο παίκτης όσα στολίδια επιθυμεί, να τα μετρήσει και να τοποθετήσει στην κορυφή του έλατου το αστεράκι με το σωστό αριθμό.  
4). Ο/Η εκπαιδευτικός τοποθετεί στο δέντρο έναν ορισμένο αριθμό στολιδιών. 
Το παιδί που έχει κληθεί να παίξει, αναγνωρίζει την αριθμητική ποσότητα. Στη 
συνέχεια,  τοποθετούμε  στην  κορυφή  του  δέντρου  ένα αστέρι με  αριθμό μεγαλύτερο από το σύνολο των στολιδιών που έχουν τοποθετηθεί στο χάρτινο έλατο.  Αν  για παράδειγμα, τοποθετήθηκαν  8  στολίδια,  μπορούμε να τοποθετήσουμε  τον αριθμό  10.  Ο  παίκτης  πρέπει  να βρει  "πόσα ακόμα στολίδια πρέπει να τοποθετήσει στο δέντρο, ώστε τα στολίδια να είναι τόσα όσα μας δείχνει ο αριθμός" (στο παράδειγμα αυτό πρέπει να τοποθετηθούν ακόμα 2 στολίδια). 

Είναι αυτονόητο ότι οι περιγραφόμενες εναλλακτικές υλοποιούνται σταδιακά. Με  την  ολοκλήρωση  κάθε  δράσης, αναπτύσσουμε  σχετική  συζήτηση.  Δεν ξεχνάμε ότι τα παιδιά έχουν τον ρόλο του ελεγκτή και δεν είμαστε εμείς που χαρακτηρίζουμε το αποτέλεσμα ως σωστό ή όχι.  
             
Αφού εξασκηθούν τα παιδιά με αυτή τη μορφή του παιχνιδιού, σε επόμενες εφαρμογές  προχωρούμε  στη χρήση  ζαριών.  
Στο συγκεκριμένο  παιχνίδι χρησιμοποιούνται τρία ζάρια. Τα παιδιά μπορούν να εξοικειωθούν πρώτα με παιχνίδια  όπου χρησιμοποιούνται  1  ή  2  ζάρια  (λ.χ.  δραστηριότητα  με τον χιονάνθρωπο  στο  παρόν  blog:  

Παρουσιάζουμε  τα  ζάρια  στην τάξη  και  συζητάμε  τον τρόπο με  τον  οποίο  θα  μπορούσαν  να χρησιμοποιηθούν. Ενδεικτικά, κάποιες ερωτήσεις που θα μπορούν να τεθούν κατά την πρώτη παρουσίαση των ζαριών στην τάξη είναι: 

-Έχετε ξαναδεί κάτι τέτοιο; Ξέρετε πώς ονομάζεται;  
-Πού το χρησιμοποιούμε;  -Έχετε παίξει στο σπίτι σας κάποιο παιχνίδι χρησιμοποιώντας ζάρια; Σε ποιο; 
Πόσα  ζάρια  χρησιμοποιούνται  στο  παιχνίδι  αυτό;  (π.χ. στο φιδάκι  που  το γνωρίζουν τα περισσότερα παιδιά). 
-Πόσες τελείες/κουκίδες έχει κάθε ζάρι επάνω του; (δείχνουμε ότι αποτελείται από 6 έδρες και κάθε έδρα έχει διαφορετικό αριθμό από κουκκίδες κτλ.). 
-Ποιος  είναι  ο  μεγαλύτερος  αριθμός  που  μπορούμε  να φέρουμε χρησιμοποιώντας 1 ζάρι/2 ζάρια/3 ζάρια; Γιατί το νομίζετε αυτό; (στα 3 ζάρια λ.χ. 6+6+6=18). 
-Ποιος είναι ο μικρότερος αριθμός που μπορεί να προκύψει; Πώς το εξηγείτε; 
(στα τρία ζάρια 1+1+1=3). 

Το παιχνίδι ξεκινά με τον παίκτη/παίκτρια να ρίχνει διαδοχικά τα τρία ζάρια και να βρίσκει το άθροισμά τους. Για παράδειγμα, ας πάρουμε την περίπτωση όπου το πρώτο ζάρι φέρνει το ψηφίο 6, το δεύτερο το 1 και το τελευταίο το 5. 
Ο  παίκτης  απαριθμεί  την  ποσότητα  6  στο  πρώτο  ζάρι, έπειτα  συνεχίζει  την απαρίθμηση  στο  δεύτερο  ζάρι συνεχίζοντας  από  το  σημείο  που  σταμάτησε, δηλαδή 7 και τέλος, προσθέτει και τις αντίστοιχες 5 κουκκίδες στο τρίτο ζάρι, μετρώντας από εκεί που έμεινε προηγουμένως: 8-9-10-11-12, άρα το σύνολο τριών ζαριών είναι 12 τελείες.  

Σημειώνεται ότι ορισμένα παιδιά ίσως χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να εξασκηθούν στη δεξιότητα αυτή. Συχνά  μετρούν εκ νέου την ποσότητα κάθε ζαριού, ξεκινώντας  από  το  1  σε κάθε  ζάρι.  Στο  παραπάνω παράδειγμα διαβάζουν: 6 και 1 και 5 και δυσκολεύονται να βρουν το άθροισμα των τριών ζαριών μαζί. 

Αφού βρεθεί το άθροισμα των κουκκίδων των τριών ζαριών, ο παίκτης/παίκτρια τοποθετεί τα στολίδια. Τέλος, τοποθετεί το αστεράκι με τον αντίστοιχο αριθμό στην κορυφή του δέντρου. Σε όλες τις περιπτώσεις όπως έχουμε τονίσει και σε άλλες δραστηριότητες/παιχνίδια,  πραγματοποιείται  έλεγχος και διατυπώνονται συμπεράσματα από τα παιδιά και όχι από εμάς. Βοηθάμε όπου χρειάζεται θέτοντας κατάλληλες ερωτήσεις και ενθαρρύνοντάς τα να κάνουν υποθέσεις:  

Τι  θα  συνέβαινε  αν  στο  παιχνίδι  αυτό  χρησιμοποιήσουμε ένα ακόμη  ζάρι;  Οι  αριθμοί  που  θα  έφερναν  και  τα  4 ζάρια  μαζί  θα  είχαν μεγαλύτερο ή μικρότερο άθροισμα απ' ότι τα 3 ζάρια; Γιατί το πιστεύετε αυτό; 
Πώς  το  εξηγείτε;  Τι  θα  γινόταν  αν  χρησιμοποιήσαμε  2 ζάρια;  Αν χρησιμοποιήσαμε ένα μόνο ζάρι; κτλ.  
    
   
Το  ίδιο  παιχνίδι  μπορεί  να  τοποθετηθεί  στη  Γωνιά  των Μαθηματικών. Χρησιμοποιούνται  τα  ίδια  αστέρια  αλλά μικρότερα  έλατα,  ώστε  να  χωρούν στα τραπεζάκια. Τα παιδιά επιλέγουν όποιον αριθμό θέλουν και τοποθετούν τα αντίστοιχα στολίδια, ή παίζουν σε ζευγάρια, όπου ένας παίκτης τοποθετεί τον αριθμό στην κορυφή του δέντρου και ο δεύτερος συμπληρώνει τη σωστή ποσότητα (ή με όποιον άλλο τρόπο συμφωνήσουν). Τονίζουμε στα παιδιά να μην ξεχνούν να ελέγχουν το αποτέλεσμα των ενεργειών τους.      
   
   

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 
Καφούση, Σ. & Σκουμπουρδή, Χ. (2008). Τα μαθηματικά των παιδιών 4-6 ετών. Αριθμοί και χώρος. Αθήνα: Πατάκης. 
Siegler, R. (2002). Πώς σκέφτονται τα παιδιά. Αθήνα: Gutenberg. 

    Γεωργία Μουντζούρη, Med, 
Υποψ. Διδάκτορας Πανεπ. Θεσσαλίας, 
4ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης 

29 Νοε 2015

Φύλλα εργασίας γραφής για τους αριθμούς 1 έως 10

Ακολουθούν φύλλα εργασίας γραφής των αριθμών 1 έως 10. Οι υπόλοιπες αναρτήσεις σχετικά:
Με τους αριθμούς 1 έως 10: ΕΔΩ
(25 αναρτήσεις)
Με τους αριθμούς 1 έως 20: ΕΔΩ
(6 αναρτήσεις)
Για να δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις της κάθε ετικέτας πρέπει να κάνετε κλικ στο "Παλαιότερες Αναρτήσεις".

Ξεχωριστά για κάθε αριθμό θα βρείτε τις σχετικές αναρτήσεις στο πλάι του ιστολογίου.

Στο πρώτο πλαίσιο κάθε φύλλου εργασίας υπάρχει ο αριθμός με αντιπροσωπευτικό εικονίδιο, στο δεύτερο πλαίσιο υπάρχει κενό πλαίσιο, για να ζωγραφίσουν τα παιδιά όσα δείχνει ο αριθμός, ενώ στα ακόλουθα δύο πλαίσια γράφεται ο αριθμός (πατώντας στην πρώτη περίπτωση πάνω στις διακεκομμένες γραμμές).

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ 1 ΕΩΣ 10












Ημερολόγιο Δεκεμβρίου 2015

Ακολουθεί το ημερολόγιο του Δεκέμβρη για το 2015.

Καλές γιορτές σε όλους και όλες.







Πρόταση σχεδίου διδασκαλίας του Ρηματικού Συστήματος (Γραμματική Ε' και ΣΤ' Δημοτικού)

Με αφορμή μήνυμα συναδέλφου/φοιτήτριας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ακολουθεί μία πρόταση σχεδίου διδασκαλίας του Ρηματικού Συστήματος. 

Είναι σε μορφή αρχείου pdf και μπορείτε να το κατεβάσετε κλικάροντας πάνω στο εικονίδιο του συνδέσμου
Αφορά την προσέγγιση των συνοπτικών, εξακολουθητικών και συντελεσμένων χρόνων του ρήματος καθώς και των τριών ρηματικών τύπων/εγκλίσεων (οριστική, υποτακτική και προστακτική).





26 Νοε 2015

Φύλλα εργασίας γραφής για την αλφαβήτα (δεύτερο μέρος)

Ακολουθεί το δεύτερο μέρος (από το Ν μέχρι το Ω) με φύλλα εργασίας γραφής των γραμμάτων της αλφαβήτας (κεφαλαία και πεζά). Οι υπόλοιπες αναρτήσεις σχετικά με την αλφαβήτα ανά γράμμα  βρίσκονται στο πλάι του ιστολογίου.

Στο πρώτο πλαίσιο υπάρχει το γράμμα (πεζό και κεφαλαίο) με αντιπροσωπευτικό εικονίδιο, στο δεύτερο πλαίσιο επιλέγονται να ζωγραφιστούν μόνο όσες λέξεις ξεκινούν από το γράμμα, ενώ στα ακόλουθα δύο πλαίσια γράφεται το κεφαλαίο και το πεζό γράμμα.

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΗΣ ΑΛΦΑΒΗΤΑΣ













25 Νοε 2015

Χριστουγεννιάτικη Γιορτή στο Νηπιαγωγείο: εικονόλεξο για το τραγούδι λήξης

Ακολουθεί το εικονόλεξο για ένα προτεινόμενο τραγούδι λήξης της Χριστουγεννιάτικης Γιορτής με το κεντρικό μήνυμα των χριστουγέννων που είναι η αγάπη.

Το τραγούδι θα το βρείτε και μπορείτε να το κατεβάσετε από τον σύνδεσμο:
http://picosong.com/bSiJ/


Επιπλέον 15 ορχηστρικά μουσικά κομμάτια για τη χριστουγεννιατική γιορτή θα βρείτε στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/11/15_23.html


Είναι από μία πολυαγαπημένη θεατρική παράσταση πολλών ετών πριν, την Αμέλια, του εξαιρετικού και τολμώ να πω μοναδικού στο είδος Δημήτρη Αδάμη.

Οι στίχοι έχουν ως εξής:

ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

Το δώρο της αγάπης όποιος πάρει 
πετάει ψηλά τα αστέρια χαιρετά
πετάει ψηλά στη γη δεν τριγυρνά
πετάει ψηλά η καρδιά του έχει φτερά

Για φίλο του έχει κάνει το φεγγάρι
ο χρόνος βιαστικός τον προσπερνά
ο χρόνος σαν ποτάμι που κυλά
ο χρόνος σε γιατρεύει σε πολλά

Μες την ψυχή σας μέσα ένα αστέρι
πάντα τραγουδάει και γελά
πάντα τραγουδάει ότι περνά
πάντα τραγουδάει στα παιδιά

Και αν κάτι θέλει τούτη η ιστορία
να πει σε όλους ψάξε μην αργείς 
να πει σε όλους κάπου θα τη βρεις
να πει σε όλους για την αγάπη ζεις

Και τώρα που θα πάρουν όλα τέλος
θα ανοίξεις τα φτερά σου τα μικρά
θα ανοίξεις τα φτερά σου για μακρυά 
θα ανοίξεις τα φτερά σου με χαρά

Μα πάντα να θυμάσαι το όνειρο αυτό 
Σαν να θελα από χρόνια να στο πω 
σαν να θελα από χρόνια να σε δω
σαν να θελα για σενα εδω να βγω
και τωρα πρεπει αντίο να σου πω


ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ








Ενημέρωση για τα εκπαιδευτικά/βιωματικά προγράμματα της Σοφούπολης

Προωθώ ενημέρωση σχετικά με τα βιωματικά προγράμματα της Σοφούπολης, την οποία μου έστειλε η φίλη και συνάδελφος Μαρία Πάντου. 


Για όσους και όσες από τις συναδέλφους ενδιαφέρονται, ακολουθεί ο σύνδεσμος:

http://www.sofoupoli.gr/ekpaideutika-biomatika/

Ενημέρωση για σεμινάρια Παιδαγωγικών από τα ΙΕΚ ΞΥΝΗ

Ακολουθεί ενημέρωση που μου έστειλε ο κ.Ανδρέου των IEK Ξυνή (για όποιον ή όποια συνάδελφο ενδιαφέρεται)

ΙΕΚ ΞΥΝΗ Γλυφάδας: «Παιδιά με ειδικές ανάγκες στην προσχολική ηλικία» στο επίκεντρο workshop του Τομέα Παιδαγωγικών


Ένα πολύ σημαντικό workshop*με θέμα το ρόλο του παιδαγωγού στην έγκαιρη διάγνωση και διαχείριση παιδιών με ειδικές ανάγκες στην προσχολική ηλικία, διοργάνωσε ο Τομέας Παιδαγωγικών ΙΕΚ ΞΥΝΗ Γλυφάδας, την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου, με εισηγήτρια την Ειδική Παιδαγωγό και Λογοθεραπεύτρια, κα Σοφία Περιβολάρη.

Στο workshop, στο οποίο συμμετείχαν οι σπουδάστριες της ειδικότητας «Β. Βρεφονηπιοκόμων» αναφέρθηκαν ενδεικτικές περιπτώσεις, καθώς και τα βασικά χαρακτηριστικά των δυσκολιών που εμφανίζουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κατά την προσχολική τους ηλικία, με στόχο κάθε παιδαγωγός να μπορεί να «ανιχνεύει» παιδιάπου είναι επιρρεπή να εμφανίσουν δυσκολίες στη μάθηση.

Η κα Περιβολάρη, σε μια πρώτη εισαγωγική της προσέγγιση, ανέλυσε τις κατηγορίες μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πρόκειται για παιδιά με διαπιστωμένες ανεπάρκειες (κινητική, αισθητηριακή, νοητική),αναπτυξιακά προβλήματα, ψυχικές και νευροψυχικές διαταραχές, κ.ά, οι οποίες επηρεάζουν τη σχολική προσαρμογή, αλλά και την εκπαιδευτική διαδικασία.

*Τα εξειδικευμένα σεμινάρια Παιδαγωγικών, τα οποία είναι ανοικτά στην παρακολούθηση για κάθε παιδαγωγό, θα συνεχιστούν από το ΙΕΚ ΞΥΝΗ Γλυφάδας καθ’ όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2015-2016, ενώ έχουν προγραμματιστεί και σχετικές δράσεις σε παιδικούς σταθμούς της Γλυφάδας και της ευρύτερης περιοχής των Νοτίων Προαστίων.

Για περισσότερες πληροφορίες:
ΙΕΚ ΞΥΝΗ Γλυφάδας: Λ. Βουλιαγμένης 57 & Αγησιλάου, τηλέφωνο 210 9640117

24 Νοε 2015

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο Νηπιαγωγείο: Τα στολίδια του δέντρου ζωντανεύουν

Ακολουθεί πρόταση χριστουγεννιάτικης γιορτής για λίγα παιδιά (με συνύπαρξη προνηπίων στο τμήμα). Επειδή το κείμενο έχει δοθεί από τη συνάδελφο Μουσικό Μαρία Μώκου, με την οποία συνεργαζόμασταν στο παρελθόν, παρακαλώ όποιον ή όποια συνάδελφο αναγνωρίζει δικό του κείμενο ή απόσπασμα, να μου στείλει μήνυμα, για να αλλάξω την ανάρτηση. 

Η πρόταση έχει συνδυαστεί με την απομαγνητοφώνηση ενός τμήματος της παράσταση του Παιδικού Σταθμού "Δον Πινέλο" που μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:




Οι υπόλοιπες προτάσεις του ιστολογίου για χριστουγεννιάτικη γιορτή βρίσκονται στον σύνδεσμο:
Παραμύθι, μύθι μύθι, το κουκί και το ρεβύθι, εμαλώνανε στη βρύση, εμαλώνανε στη βρύση και περνάει κι η φακή και τα βάζει φυλακή, και η φάβα της φωνάζει, και η φάβα της φωνάζει: Φακή, φακή άστα δεν πειράζει (τραγουδιστά)

Χορευτικό εισαγωγής

Παιδί 1: Ωχ τι έγινε! Ξεχαστήκαμε απ'τον χορό!
Παιδί 2: Ώρα να φεύγουμε από εδώ. Η παράσταση αρχίζει!

Αφηγητής:
Μια φορά και έναν καιρό σε μια όμορφη πολιτεία, οι Χιονονεράιδες είχαν στήσει χορό πάνω στις σκεπές των σπιτιών, χόρευαν και άπλωναν τα λευκά τους πέπλα κι η πολιτεία είχε γίνει όμορφη, ζαχαρένια. Όλοι, μικροί και μεγάλοι, ήταν ευχαριστημένοι, ήταν χαρούμενοι, γιατί ήταν Παραμονή Χριστουγέννων.

Χορευτικό

Παιδί 3: 
Κάθε χρόνο περιμένω να'ρθει τούτη η στιγμή,
το ελατάκι μου να στήσω γιατί έχουμε γιορτή.
Όμορφα στολίδια θα του βάλω
και ένα αστέρι στην κορυφή.
Όμως, νύχτωσε, νυστάζω
θα το στολίσω αύριο το πρωί!
(πέφτει για ύπνο ή αποχωρεί νυσταγμένος από τη σκηνή)

Χορευτικό

Έλατο:
Είμαι το χριστουγεννιάτικο δεντράκι
δεν είμαι φυσικό, είμαι ψεύτικο και οικολογικό.
Περιμένω να με ντύσουν με στολίδια λαμπερά.
Ήρθαν τα Χριστούγεννα,
χορεύουν τα αγγελάκια στον ουρανό ψηλά.

Παιδί 4: Τι ωραίο ελατάκι, ψηλό και καμαρωτό.
Παιδί 5: Όμως ούτε ένα στολιδάκι, ούτε μπάλα ούτε φιογκάκι.

Παιδί 6: Δέντρο μας πολύκλωνο, δεντράκι φουντωτό, έλατο περήφανο, δεντράκι μας καμαρωτό, απόψε σου χαρίζουμε στολίδια χρυσαφιά, απόψε σε γεμίζουμε φωτάκια λαμπερά.

Χορευτικό

Αφηγητής: Σε λίγο ήρθαν στο σπίτι ο μπαμπάς και η μαμά που είχαν πάει για ψώνια, ήρθαν και κρατούσαν πολλά πακέτα και δώρα.

Μαμά: Πω πω τι ωραίο δέντρο. Ευκαιρία να το στολίσουμε. Φέραμε στολίδια, γιρλάντες, μπαλίτσες και φωτάκια.

Μπαμπάς: Φέραμε και μερικά δωράκια, για φίλους και συγγενείς, τι θα λέγατε να τα βάζαμε και αυτά πάνω στου δέντρου την ποδιά.
(αφήνουν τα στολίδια και τα δώρα δίπλα στο ελατάκι)

Χορευτικό

Παιδί 7: Ήρθαν τα Χριστούγεννα, όλα είναι γιορτινά.
Παιδί 8: Να και η νεράιδα, θα μας βοηθήσει να στολίσουμε του δέντρου τα κλαδιά.

Νεράιδα:
Είμαι η νεράιδα των δέντρων.
Όλο τον χρόνο τα φροντίζω
μα απόψε ένα θα το στολίσω.
Θα βάλω μπάλες και φιογκάκια
καμπανούλες και κεράκια.
Χιονονιφάδες εδώ κι εκεί
και ένα αστέρι στην κορυφή.

Χορευτικό

Παιδί 9: Χιονάνθρωπος γλυκός, λευκός και στρουμπουλός.
Παιδί 10: Πάντα γελά και μας φέρνει τη χαρά.

Χιονάνθρωπος
Σαν κάποιον να ξεχάσαν στο έλατο να βάλουν.
Χριστούγεννα και χιόνι κάνουνε παρέα,
τα παιδιά με εμένα πάντα περνούν ωραία.
Με βλέπουν και γελούν, πόσο με αγαπούν.

Χορευτικό

Ζαχαρωτό
Στρογγυλό ή μπαστουνάκι
σε χαρτί ή σε σακουλάκι
πολύχρωμο και γευστικό 
είμαι εγώ το ζαχαρωτό
Σαν στολίδι με χρησιμοποιούν
αλλά όλο με ξεχνούν.

Παιδί 11: Τι λαχταριστό!
Παιδί 12: Φεύγω για να μην το φάω.

Συμπληρώνω στη συνέχεια κάποια τετράστιχα για ενδεχόμενη χρήση ως επιπλέον στολίδια:

Μπάλα
Στρογγυλή ή μακρουλή
μονόχρωμη ή πλουμιστή,
γυάλινη ή πλαστική
στολίζω κάθε δεντράκι
στων Χριστουγέννων τη γιορτή.
Από τα όμορφα κλαδιά του
με κρεμούν και όλοι, κι οι μεγάλοι κι οι μικροί,
εμένα και τις αδελφούλες μου κοιτούν.

Γιρλάντα
Του χριστουγεννιάτικου δέντρου το κορμάκι αγκαλιάζω
για τα όμορφα κλαδιά του είμαι εγώ το πανωφόρι
σκέτη ή με στολίδια φορτωμένη, 
είμαι εγώ η χριστουγεννιάτικη γιρλάντα.

Λαμπάκια
Στο ελατάκι δίνουμε ζωή και φως
λαμπυρίζουμε, αναβοσβήνουμε και σαν τρελά 
στων Χριστουγέννων τον ρυθμό χορεύουμε.


Αφηγητής: Κι όμως κάτι έλειπε στο δέντρο για να γίνει πιο φωτεινό. Μα βέβαια, το αστέρι το λαμπερό.

Αστέρι
Στην κορυφή του δέντρου με βάζει
της οικογένειας το πιο μικρό παιδί,
για να θυμίζω σε όλους σε όλη τη Γη,
της Βηθλεέμ το αστέρι το φωτεινό
που έδειχνε τον δρόμο για τη φάτνη 
που αγκάλιασε τον μικρό Χριστό.



Παιδί 13: Δεν το πιστεύω, καταπληκτικό!
Είναι έτοιμο το δέντρο, φανταστικό!

Καλά Χριστούγεννα σε όλους. Καλές και ευτυχισμένες γιορτές!

Χορευτικό λήξης

23 Νοε 2015

Φύλλα εργασίας γραφής της αλφαβήτας (πρώτο μέρος)

Ακολουθεί το πρώτο μέρος (από το Α μέχρι το Μ) με φύλλα εργασίας γραφής των γραμμάτων της αλφαβήτας (κεφαλαία και πεζά). Οι υπόλοιπες αναρτήσεις σχετικά με την αλφαβήτα ανά γράμμα  βρίσκονται στο πλάι του ιστολογίου.

Στο πρώτο πλαίσιο υπάρχει το γράμμα (πεζό και κεφαλαίο) με αντιπροσωπευτικό εικονίδιο, στο δεύτερο πλαίσιο επιλέγονται να ζωγραφιστούν μόνο όσες λέξεις ξεκινούν από το γράμμα, ενώ στα ακόλουθα δύο πλαίσια γράφεται το κεφαλαίο και το πεζό γράμμα.














ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ