Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


28 Φεβ 2016

"Πώς το τρίβουν το πιπέρι;": εικονόλεξο του τραγουδιού

Ακολουθεί το εικονόλεξο για το αποκριάτικο σκωπτικό τραγούδι "Πώς το τρίβουν το πιπέρι". Οι υπόλοιπες αναρτήσεις με αποκριάτικα τραγούδια και ποιήματα βρίσκονται ΕΔΩ.

Δραματοποίηση του τραγουδιού στον σύνδεσμο:

Οι στίχοι του τραγουδιού έχουν ως εξής:

Άντε πώς το τρι μωρέ παιδιά,
άντε πώς το τρίβουν το πιπέρι
άντε πώς το τρίβουν το πιπέρι
οι παλιοί οι καλογέροι.
Άντε με το γόνα μωρέ παιδιά
άντε με το γόνα τους το τρίβουν
άντε με το γόνα τους το τρίβουν
και το ψιλοκοσκινίζουν.
Μωρέ για σηκωθείτε παλικάρια
με σπαθιά και με χαντζάρια.
Άντε με την μπάλα (μέτωπο) μωρέ παιδιά
άντε με την μπάλα τους το τρίβουν
άντε με την μπάλα τους το τρίβουν
και το ψιλοκοσκινίζουν.
Μωρέ για σηκωθείτε παλικάρια
με σπαθιά και με χαντζάρια
Άντε με την πλάτη μωρέ παιδιά
άντε με την πλάτη τους το τρίβουν
άντε με την πλάτη τους το τρίβουν
και το ψιλοκοσκινίζουν.
Μωρέ για σηκωθείτε παλικάρια
με σπαθιά και με χαντζάρια
Άντε με τη μύτη μωρέ παιδιά
άντε με τη μύτη τους το τρίβουν
άντε με την μύτη τους το τρίβουν
και το ψιλοκοσκινίζουν.
Μωρέ για σηκωθείτε παλικάρια
με σπαθιά και με χαντζάρια.

Το βίντεο του τραγουδιού (με τους συγκεκριμένους στίχους) θα βρείτε στον σύνδεσμο;
https://www.youtube.com/watch?v=b342Ridjdvs




ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ






 Συνοδευτικό εποπτικό υλικό




"Ο μπαρμπά-Μαθιός": εικονόλεξο για το τραγούδι

Ακολουθεί το εικονόλεξο για το αποκριάτικο σκωπτικό τραγούδι "Μπαρμπά Μαθιός" (από τη Δόμνα Σαμίου). Στην ετικέτα Αποκριάτικα Τραγούδια και Ποιήματα θα βρείτε τις υπόλοιπες σχετικές αναρτήσεις.

Οι στίχοι του τραγουδιού έχουν ως εξής:
Α πα πα καημός
Α πα πα καημός
βρε έχασε τσ'αρβύλες
ο Μπαρμπά Μαθιός.
Αχ, θα σε ξυλοφορτώσω 
που μ'έκλεισες απ'όξω
και μ'έσπασε τ'αγιάζι
κι εσένα δε σε νοιάζει.
Α πα πα
τι έπαθε ο Θοδωρής
το καλαθάκι έχασε.
Αχ, θα σε ξυλοφορτώσω 
που μ'έκλεισες απ'όξω
και μ'έσπασε τ'αγιάζι
κι εσένα δε σε νοιάζει.
Α πα πα
Α πα πα
βρε σκέπασέ με Κατερινιώ
με τον παλιό αμπά.
Α πα πα
Α πα πα καημός
βρε έχασε τσ'αρβύλες
ο Μπαρμπά Μαθιός.

Το βίντεο του τραγουδιού:
https://www.youtube.com/watch?v=Xsimxihc9y0



ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ






27 Φεβ 2016

Getpet: φιλοζωική πρωτοβουλία για μικρούς και μεγάλους

Η ακόλουθη ανάρτηση αναφέρεται σε μια πολύ ενδιαφέρουσα φιλοζωική πρωτοβουλία της Getpet. Το σχετικό μήνυμα ήρθε από τον κ. Ηλία Σπηλιόπουλο, πρόεδρο του φιλοζωικού σωματείου "Διογένης" με έδρα το Ολυμπιακό Χωριό του δήμου Αχαρνών Αττικής.


Στόχος του σωματείου η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας στο θέμα των αδέσποτων ζώων και εν τέλει η απομείωση του αριθμού τους μέσα από τις νόμιμες και ηθικές διαδικασίες.

Στα πλαίσια της φιλοζωικής αυτής δράσης, μέλη του σωματείου έχουν φτιάξει με πολύ μεράκι έναν εύχρηστο διαδικτυακό αγγελιοχώρο για κάθε φιλόζωο. Πρόκειται για μία εθελοντική πρωτοβουλία, όπου  καθένας μπορεί δωρεάν να καταχωρήσει αγγελίες για κατοικίδια που χαρίζονται, που ζητούνται, που χάθηκαν ή βρέθηκαν και φυσικά να περιηγηθεί στις αγγελίες ζώων που φιλοξενούνται. Η ιστοσελίδα λειτουργεί από το 2014 και ήδη έχει βοηθήσει εκατοντάδες ζώα να φύγουν από τους δρόμους όλης της χώρας.
Ευχαριστώ τον κ. Σπηλιόπουλο για την προώθηση του μηνύματος. Καλή συνέχεια στο σπουδαίο έργο σας.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα:
https://www.getpet.gr/
και στο ενημερωτικό έντυπο που θα βρείτε στον σύνδεσμο:
https://drive.google.com/folderview?id=0B8zntVZ2GdBwNzNna0RHNXVKQ0k&usp=sharing



21 Φεβ 2016

"Το καρναβάλι του Αρλεκίνου": προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης του πίνακα του Joan Miró

Με αφορμή την επεξεργασία του πίνακα 
"Το καρναβάλι του Αρλεκίνου" του Μιρό, 
προτείνονται οι ακόλουθες χρήσιμες συνδέσεις:



Τις υπόλοιπες αναρτήσεις για τις Απόκριες μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ σε ευρετήριο αναρτήσεων.


1.
http://e-children.blogspot.gr/2012/02/blog-post_4033.html#axzz40odHPJ3v
(το καρναβάλι του Αρλεκίνου του Μιρό, ασπρόμαυρη εκδοχή)
2.
http://www.elniplex.com/%CE%BF-%CE%B1%CF%81%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B6%CF%89%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82
(ο αρλεκίνος σε πίνακες ζωγραφικής)
3.
http://www.albrightknox.org/research/educator-resources/lesson-plans/lesson:wide-awake-dreaming/#Show
(προτάσεις δραστηριοτήτων και ανάλυσης του πίνακα, στα αγγλικά)
4.
http://www.mightybook.com/art_and_music.html
http://www.mightybook.com/MightyBook_free/books/miro/miro.html
(online παιχνίδι-παζλ για τον πίνακα και ενημερωτικά στοιχεία για τον ζωγράφο, στα αγγλικά)
5.
http://www.onceuponanartroom.com/2012/11/roll-miro-art-game.html?showComment=1352092586869
(ρίχνω το ζάρι και σχεδιάζω ένα έργο τέχνης σαν του Μιρό)
6.
Προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης με φύλλα εργασίας




7.
Παίζοντας με μερικές "λεπτομέρειες" του πίνακα:
8. http://arteascuola.com/2013/05/three-dimensional-miro/
(πρόταση τρισδιάστατης κατασκευής: κάθε παιδί μπορεί να ζωγραφίσει σε ξεχωριστά κομμάτια από χαρτόνι κάποιες από τις λεπτομέρειες του πίνακα, οι οποίες μετά ανασυνθέτονται με τον τρόπο που φαίνονται στον σύνδεσμο σαν τρισδιάστατο γλυπτό)
9.
(φτιάχνοντας τον δικό μας Αρλεκίνο σαν μικροί Μιρό με την τεχνική του κολλάζ και τα σχήματα του Μιρό, μόνο φώτο)
10.
(πολύ ενδιαφέρον βίντεο στα γαλλικά για τον πίνακα του Μιρό, μπορεί να αξιοποιηθεί για συγκρίσεις μεταξύ των στοιχείων-λεπτομερειών του πίνακα του Μιρό με άλλους πίνακες)
11.
Μερικά από τα σχήματα και τις μορφές που αξιοποιούσε ο Μιρό στα έργα του και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως "πίνακας αναφοράς" για τις δικές μας δημιουργίες.


12.
(άλλο ένα παιχνίδι με ζάρι για τη διαμόρφωση των έργων τέχνης της τάξης, σε δυάδες ή σε μικρές ομάδες)




13.




(εξαιρετικό βίντεο που "ζωντανεύει" τη σύνθεση του πίνακα του Μιρό)

Βιβλιοπροτάσεις για τη θεματική ενότητα Περιβάλλον και την Οικολογία

Ακολουθούν χρήσιμες συνδέσεις και βιβλιοπροτάσεις με παραμύθια σχετικά με την οικολογία και την προστασία του περιβάλλοντος. Προτείνονται κυρίως βιβλία και παραμύθια που απευθύνονται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Ένα εξαιρετικό παραμύθι της Αγγελικής Ταρασιάδου που πραγματεύεται ένα πολύ πρωτότυπο και ενδιαφέρον θέμα, την αγάπη για τα βότανα και κατ'επέκταση την καλλιέργεια της οικολογικής/περιβαλλοντικής συνείδησης:
"Ο βοτανόκηπος της Χριστίνας", Αγγελική Ταρασιάδου 
από τις εκδόσεις Επτάλοφος.




Οι υπόλοιπες 19 αναρτήσεις του ιστολογίου για το περιβάλλον και την οικολογία βρίσκονται εδώ.

1.
(7 παραμύθια που μπορείτε να κατεβάσετε σε μορφή pdf)
2.
Σειρά: οικοπαραμύθια-Κέδρος
1. Οι τρεις δροσοσταλίδες 2. Εγώ ο Κανέλος 3. Ο κόκκινος γίγαντας 4. Η μοναχική φώκια και το παλτό της κυρίας Προέδρου 5. Το χρυσόδεντρο που τραγουδούσε 6. Φοίβη, η ελαφίνα του φεγγαριού.

Σειρά: οικολογήματα - Πατάκης
Σειρά: φροντίζω τον πλανήτη μου - Μεταίχμιο
3.
Η ενέργεια, κλικ
Τα σκουπίδια, μπλιαχ
Το νερό, πλατς
Ο αέρας, φουου
4.
Παιδιά σε δράση! Η ώρα να σώσουμε τη Γη έχει φτάσει / Ο κότσυφας απαιτεί το δάσος να σωθεί / Η μικρή γοργόνα πώς να ζήσει στο σκουπιδονήσι / Με το ποδήλατο αρχηγό το αυτοκίνητο νικώ / Η Μεσόγειος είμαι εγώ και δεν είμαι πια εδώ / Το αστροπελέκι με την περιέργεια βρίσκει λύση για την ενέργεια / 


5.
(12 βιβλία για το περιβάλλον που μπορείτε να αποθηκεύσετε σε μορφή pdf)
6.



7.
Στον σύνδεσμο
θα βρείτε μια εκτενή λίστα 110 βιβλίων για όλες τις ηλικίες για τη θεματική ενότητα "Οικολογία-Περιβάλλον-Προστασία της Φύσης και του Πλανήτη μας)

13 Φεβ 2016

Χαρακτηρισμοί στο Νηπιαγωγείο: κάρτες αναφοράς και γραφής (πρώτο μέρος)

Ακολουθούν 15 διπλές κάρτες αναφοράς με χαρακτηρισμούς προσώπων και συμπεριφορών. Μπορούν να αξιοποιηθούν για τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου των νηπίων σε δραστηριότητες παραγωγής προφορικού λόγου, σε χαρακτηρισμούς ηρώων παραμυθιών ή σε άλλα γλωσσικά παιχνίδια (εύρεσης συνώνυμων ή αντώνυμων).
Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει κάρτες για τους χαρακτηρισμούς: ντροπαλός, ξαφνιασμένος, μελετηρός, περίεργος, κακότροπος, άνετος, ασφαλής, ριψοκίνδυνος, ζημιάρης, βίαιος, άπληστος, περήφανος, εγωιστής, βοηθητικός, υπεύθυνος, αγενής, γενναιόδωρος, επιθετικός, ευγενικός, κουρασμένος, αδέξιος, πολυάσχολος, πονηρός, αγχωμένος, περήφανος, ανυπάκουος, ενθουσιώδης, θλιμμένος, τρομαγμένος, περιπετειώδης/δραστήριος. 












  





7 Φεβ 2016

Ημερολόγιο Φεβρουαρίου 2016

Με σχετική καθυστέρηση, ακολουθεί το ημερολόγιο του Φεβρουαρίου 2016. Καλό υπόλοιπο μήνα σε όλους και όλες.

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις του Φλεβάρη βρίσκονται ΕΔΩ 
σε ευρετήριο αναρτήσεων.



Ο φετινός Φλεβάρης έχει 29 μέρες. Οι Απόκριες του 2016 ξεκινούν στις 21 Φλεβάρη και τελειώνουν στις 13 Μαρτίου. Η Τσικνοπέμπτη είναι στις 3 Μαρτίου, η Κυριακή της Απόκρεω στις 6 Μαρτίου και η τελευταία Κυριακή (της Τυροφάγου) με το καρναβάλι είναι στις 13 Μαρτίου. Αμέσως μετά, στις 14 Μαρτίου, είναι η Καθαρά Δευτέρα του 2016. 

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΦΛΕΒΑΡΗ 2016









Σεμινάριο για τη συνεργασία παιδαγωγών στον χώρο της προσχολικής αγωγής

Ακολουθεί ενημέρωση για το επιμορφωτικό σεμινάριο που οργανώνει η συνάδελφος Αντιγόνη Μπάτσικα.
Την αναρτώ για όποιον και όποια ενδιαφέρεται.

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ:
«Η  ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ  ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ
ΣΤΟ  ΧΩΡΟ  ΤΗΣ  ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ  ΑΓΩΓΗΣ»



Στόχος:

Æ Να βρούμε τρόπους επικοινωνίας για την  επιτυχημένη συνεργασία μας,       
στο   εργασιακό  περιβάλλον.               
Æ Να γνωρίσουμε την αξία της ομαδικότητας και πώς όλοι μαζί φέρνουν καλύτερα αποτελέσματα από τον καθένα ξεχωριστά.
Æ Να μάθουμε να συνεργαζόμαστε με τα μέλη της ομάδας προς  
την επίτευξη κοινών στόχων.
Æ Να ενισχύσουμε και να αξιοποιήσουμε τα δυνατά μας σημεία.                      
Æ Να  εφαρμόσουμε  βήματα δράσης  με  τα  οποία μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τη σύγκρουση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Το  σεμινάριο  περιλαμβάνει:
Æ Θεωρητική παρουσίαση
Æ Βιωματικές ασκήσεις χειρισμού
Æ Δύο μικρά διαλείμματα

Το σεμινάριο  απευθύνεται  σε:
Æ Nηπιοβρεφοκόμους, Παιδαγωγούς Προσχολικής  αγωγής, Νηπιαγωγούς
Æ Ιδιοκτήτες, διευθυντές, γραμματεία & στελέχη ιδιωτικών  Κέντρων  Αγωγής

Χρόνος διεξαγωγής:
Σάββατο  13   Φεβρουαρίου  2016, ώρα: 09.30 π.μ.- 15.30 μ.μ.

Χώρος διεξαγωγής: «ΕΥΧΕΡΕΙΑ»
Σ. Καραγιώργη 1 & Μαρίνου Αντύπα, Νέο Ηράκλειο-Αθήνα
(Απέναντι  από τη στάση του Ηλεκτρ. Σταθμού Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ)

Κόστος συμμετοχής: 35 ευρώ

Αριθμός  συμμετεχόντων: 18  άτομα (δηλώσεις συμμετοχής  έως  08/02/2016)

Εισήγηση: Αντιγόνη Μπάτσικα Σύμβουλος  Παιδαγωγικού Έργου, 
Eκπαιδεύτρια διδακτικού προσωπικού, 
Υπεύθυνη εφαρμογής & εποπτείας του εκπαιδ. προγράμματος: «ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ», 
Συμβουλευτική σε Σχολές Γονέων, Συνεργάτης ιδιωτικών Κέντρων  Προσχ. Αγωγής, 
Υπεύθυνη έκδοσης του περιοδικού: «ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ».

Δήλωση συμμετοχής-Πληροφορίες: Τηλ.: 6932995455
e-mail:plastelini@otenet.gr/www.plastelini-edu.gr


Παρέχεται: Βεβαίωση συμμετοχής, υλικό σημειώσεων  και  βιβλιογραφία

"Η μυγδαλιά και το φεγγάρι": διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού

Αξιοποιώντας τα δύο βίντεο στους συνδέσμους που ακολουθούν για το εξαιρετικό παραμύθι της Δήμητρας Ψυχογυιού "Η μυγδαλιά και το φεγγάρι", προτείνεται ακολούθως εποπτικό υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την οργάνωση κουκλοθεατρικής παράστασης στο νηπιαγωγείο ή την αναδιήγηση της ιστορίας από τα παιδιά. Οι εικόνες πλαστικοποιούνται, κόβονται και κολλιούνται σε ξυλάκια ή μεγάλα γλωσσοπίεστρα.

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τη θεματική ενότητα ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ βρίσκονται στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%91%CE%9C%CE%A5%CE%93%CE%94%CE%91%CE%9B%CE%99%CE%91

Βίντεο για το παραμύθι:



Το κείμενο του παραμυθιού έχει ως εξής (όπως αποτυπώνεται στο δεύτερο βίντεο):
Μια φορά και έναν καιρό σε μια χώρα μακρινή, εκεί που ο ήλιος έχει ανθρώπινη φωνή και ο άνεμος συνομιλεί με τα δέντρα και τα βουνά, φύτρωσε μια μυγδαλιά. Κάθε φορά που η άνοιξη επέστρεφε από το μακρινό της ταξίδι, η μυγδαλιά ήταν εκεί για να την προϋπαντήσει. Όλον τον χειμώνα τα κλαδιά της ικέτευαν κάθε πρωί το δειλινό, σαν γυμνά χέρια, για μια μεγάλη αγκαλιά κι όλα τα πουλιά που είχαν απομείνει πίσω μαλώνανε ποιο θα πρωτοκαθίσει πάνω τους. Ήταν μια υπέροχη εικόνα! Πράγματι η αγκαλιά της μυγδαλιάς ήταν τόσο ζεστή και μεγάλη, που όλους τους χωρούσε. Ακόμα και τον γέρο-κορυδαλλό που ενώ συνήθιζε να φτιάχνει τη φωλιά του στο χώμα, πάντα έβρισκε παρηγοριά στα κλαδιά της. Οι κότσυφες πρώτοι και καλύτεροι της τραγουδούσαν και τα σπουργίτια δανείζονταν καμιά φορά λίγο από το χρώμα της, όταν το πολύ κρύο χλώμιαζε τα φτερά τους.
Και τα παιδιά της Πούλιας, τα πιο μικρά αστεράκια, όταν το έσκαγαν από τον ουρανό, στη μυγδαλιά ξεχνιόντουσαν φωτίζοντας με τα φαναράκια τους τις νύχτες. Μια νύχτα του χειμώνα, διαφορετική από όλες τις άλλες, το φεγγάρι κάνοντας την καθημερινή του βόλτα, είδε τη μυγδαλιά. Κοντοστάθηκε. Χαμήλωσε και της ψιθύρισε τα μυστικά του. "Κουράστηκα", είπε λυπημένο. "Κάθε μέρα το ίδιο ταξίδι, κάθε νύχτα ακούω τον πόνο των ερωτευμένων, δείχνω τον δρόμο στους μοναχικούς διαβάτες και φτιάχνω μονοπάτια στη θάλασσα για τους ναυτικούς. Νιώθω να με κοιτούν εκατομμύρια μάτια, θέλω επιτέλους να βρω μια γωνιά να κρυφτώ, να ησυχάσω για λίγο".
Η μυγδαλιά άνοιξε τότε διάπλατα την αγκαλιά της και έκρυψε το φεγγάρι. "Εδώ μπορείς να μείνεις για πάντα", αποκρίθηκε.
Και το φεγγάρι αφέθηκε στα χέρια της και αποκοιμήθηκε. Είδε τα πιο όμορφα όνειρα εκείνη τη νύχτα. Ο άνεμος παρατήρησε πως ήταν πιο μεγάλο και φωτεινό από κάθε άλλη φορά. Η μυγδαλιά αγάπησε πολύ το φεγγάρι. Το έσφιξε τρυφερά και απαλά από φόβο μην το πληγώσει. Τα πουλιά τότε μαζεύτηκαν γύρω τους και τραγούδησαν ένα υπέροχο νανούρισμα. Έμοιαζε σαν να είχαν κατέβει άγγελοι από τον ουρανό και η νύχτα ήταν τόσο γλυκιά. Όλη η πλάση γαλήνεψε και αφέθηκε στο τραγούδι των πουλιών. Σαν χάραξε, το φεγγάρι ετοιμάστηκε για την επιστροφή του στον ουρανό.
-Πού πας; ρώτησε θλιμμένη η μυγδαλιά.
-Έχω τόσες υποχρεώσεις. Όλοι από μένα περιμένουν. Δες! Ο ήλιος δεν βγαίνει αν δεν φύγω και τα αστέρια νύσταξαν και θέλουν να κοιμηθούν.
-Μείνε, γιατί σ'αγαπώ.
-Πρέπει να φύγω. Δεν μπορείς να έρθεις μαζί μου;
-Μα εγώ είμαι ένα δέντρο, είπε η μυγδαλιά. Τα δέντρα δεν ταξιδεύουν ποτέ. Μόνο με τη σκέψη τους αγγίζουν τον ουρανό.
Το φεγγάρι τότε πλησίασε και έδωσε ένα τρυφερό φιλί στη μυγδαλιά και χαμηλώνοντας το βλέμμα είπε "σ'αγαπώ".
-Αντίο, αγαπημένε μου, είπε η μυγδαλιά και έγειρε τον κορμό της τόσο πολύ που ακούμπησε στη γη. Τόσο μεγάλη ήταν η λύπη της.
Τα πουλιά απόρησαν και έκαναν συμβούλιο για να βρουν έναν τρόπο να γλυκάνουν την καρδιά της.
-Εγώ, είπε ο κότσυφας, θα της τραγουδήσω το πιο ωραίο μου τραγούδι.
-Κι εμείς θα τρυπώσουμε στην αγκαλιά της να της σκουπίζουμε τα δάκρυα, είπαν τα αστέρια.
-Εγώ λέω να πάω να φέρω πίσω το φεγγάρι, είπε ο αετός που πετάει πολύ ψηλά.
-Ησυχία, είπε η κουκουβάγια, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα τώρα. Έχω μια ιδέα. Πρέπει όμως να περιμένουμε να ξημερώσει.
Τα πουλιά πέταξαν και κάθισαν στα γυμνά κλαδιά της μυγδαλιάς. Κανένα δεν κοιμήθηκε. Είχαν μεγάλη αγωνία και κρυφή χαρά. Προσπαθούσαν να μείνουν σιωπηλά όλη νύχτα, περιμένοντας τον ήλιο να φανεί. Το σχέδιο της κουκουβάγιας ήταν καταπληκτικό, αλλά έπρεπε να το κρατήσουν μυστικό.
Ένα μόνο αστέρι, το πιο μικρό, δεν μπορούσε να τη βλέπει έτσι λυπημένη και τρύπωσε στην αγκαλιά της. Πήρε τη φλογέρα του και της σιγοψιθύρισε ένα τραγούδι.
"...ταξίδι θα σε πάω μακριά.
εκεί που αγαπάς.
Μην κλαις και μη λυπάσαι πια,
θ'ανθίσεις, θα γελάς..."
Μα η μυγδαλιά έκλαιγε απαρηγόρητη. Κανένα τραγούδι δεν μπορούσε να την παρηγορήσει. Ούτε ο άνεμος με τα χάδια του κατάφερε να της γλυκάνει την καρδιά. Σαν απόκαμαν τα δάκρυα, αποκοιμήθηκε. Κι ήταν άραγε στο όνειρό της ή στα αλήθεια, πως τα πουλιά την πήραν στα φτερά τους, τη σήκωσαν ψηλά και την ταξίδεψαν ως τα παλάτια του φεγγαριού. Κι εκείνη άνθισε και χάρισε σε όλα τα πουλιά από ένα ανθάκι της. Κι ο άνεμος πήρε όσα μπουμπούκια ήθελε και τα σκόρπισε σε όλες τις πολιτείες και στα χωριά. Και οι στέγες μπουμπούκιασαν και οι δρόμοι βάφτηκαν στα λευκά. Και στα μαλλιά των κοριτσιών, στο πέτο των γερόντων και στους ώμους των ποιητών φύτρωσαν άνθη της μυγδαλιάς. Τις μέρες τις έπαιρνε ο άνεμος.
Κι ο χειμώνας έφτανε στο τέλος του. Μάζευε τα άσπρα του σεντόνια για να δώσει τη θέση του στην άνοιξη. Κάποια πουλιά που άρχισαν να επιστρέφουν από το μακρινό τους ταξίδι, βρίσκονταν μπροστά σε μία έκπληξη. Η μυγδαλιά είχε ανθίσει! Ήταν το μοναδικό δέντρο με άνθη στολισμένο κι ήταν τόσο όμορφη που όλα έτρεξαν να τη γλυκοφιλήσουν και να τις διηγηθούν όλα όσα είχαν δει στις ζεστές χώρες. Από τότε η μυγδαλιά ανθίζει μες στο χειμώνα. Αν ποτέ το βράδυ σηκώσετε τα μάτια ψηλά κατά τον ουρανό και δείτε το φεγγάρι να κοκκινίζει, είναι ίσως γιατί εκείνη την ώρα η μυγδαλιά του χαρίζει τα φιλιά της και το στολίζει με τα άνθη της.


ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ








Δημοσίευση έρευνας στην Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών-Επιστημονικών Θεμάτων "ΕΡΚΥΝΑ"

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε το 8ο τεύχος του ηλεκτρονικού περιοδικού "ΕΡΚΥΝΑ: Επιθεώρηση Επιστημονικών-Εκπαιδευτικών Θεματων". 

Στις σελίδες 5-18 θα βρείτε άρθρο μου με τίτλο: "Απόψεις εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής για την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην εκπαίδευση".

Ευχαριστώ πολύ τους υπεύθυνους έκδοσης του περιοδικού για τη δημοσίευση, καθώς και όλους τους συναδέλφους που συμμετείχαν στην έρευνα.



http://erkyna.gr/e_docs/periodiko/teyxos/teyxos-8-(8_2016).pdf

Για τα παλαιότερα τεύχη του περιοδικού, κλικ ΕΔΩ.

Για να αξιοποιήσετε το άρθρο ως βιβλιογραφική αναφορά σε ενδεχόμενη εργασία, μπορείτε να το καταχωρήσετε στη βιβλιογραφία ως εξής:

Μάνεση, Σ. (2016). Απόψεις εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής για την αξιοποίηση της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην εκπαίδευση, ΕΡΚΥΝΑ: Επιθεώρηση εκπαιδευτικών-επιστημονικών θεμάτων, 8, 5-18.


ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ