Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


14 Μαρ 2016

"Ειρήνη": η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα - διδακτική αξιοποίηση ενός βίντεο

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού (21 Μαρτίου), μπορούμε να αξιοποιήσουμε το εξαιρετικό βίντεο για την Ειρήνη, ενός παιδιού πρόσφυγα, για να μιλήσουμε για τη σημασία αναγνώρισης της διαφορετικότητας.

Για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού ΕΔΩ βρίσκονται οι υπόλοιπες αναρτήσεις και ΕΔΩ οι σχετικές με τη Διαφορετικότητα.

https://www.youtube.com/watch?v=WQJhuAfVTqo





Online παιχνίδια για την ιστορία:


Συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό:

Καρτέλες για αναδιήγηση της ιστορίας της Ειρήνης 
(βάζω τα μέρη, από τα οποία πέρασε στη σωστή σειρά): χωριό, Πετροφάγοι, μεταξωτές ουρές, μουντζουρωμένα κοράκια, πλούσια πόλη, φτωχή παραγκούπολη, οικογένεια Καλόκαρδου.




Τα συναισθήματα (και αισθήματα) της Ειρήνης: οι καρτέλες με τις ενδεικτικές εκφράσεις προσώπου και τη στάση του σώματος καθώς και οι κάρτες αναφοράς μπορούν να αξιοποιηθούν σε μια συζήτηση για τα βασικά συναισθήματα της Ειρήνης και πώς αυτά αλλάζουν στη διάρκεια της ιστορίας.



Συνοδευτικές κάρτες αναφοράς 
για τα μέρη που πέρασε η Ειρήνη (μπορούν να αξιοποιηθούν για αντιστοιχίσεις εικόνας με λέξη αλλά και ομαδοποιήσεις (σε ποιο μέρος συνάντησε ποιον) κ.ο.κ.


ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 
(με αφορμή την παρακολούθηση του βίντεο)




Δραστηριότητες παραγωγής προφορικού λόγου: οι καρτέλες μπορούν να εκτυπωθούν και σε μεγαλύτερη διάσταση και τα παιδιά να εκφράζουν τις σκέψεις τους σχετικά με τη γνώμη του κάθε ήρωα και πώς αυτή μπορεί να αλλάξει;
Τι θα έλεγε ο κ. Καλόκαρδος σε κάθε έναν από τους κατοίκους των πόλεων, από τις οποίες πέρασε η Ειρήνη; Τι θα έλεγε στους Πετροφάγους;
 Τι θα έλεγε στους κατοίκους της παραγκούπολης;
 Τι θα έλεγε στους κατοίκους του χωριού; κ.ο.κ.
Θα μπορούσε να συνδυαστεί με τη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού "Με ένα κόκκινο κουμπί" [Ελένη Μπετεινάκη], προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης του οποίου μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

13 Μαρ 2016

Επιπλέον 35 χρήσιμες συνδέσεις με κατασκευές για την κυρά-Σαρακοστή

Ακολουθούν 35 χρήσιμες συνδέσεις με προτάσεις κατασκευών για τη Σαρακοστή. Η ανάρτηση έρχεται να συμπληρώσει παλαιότερη σχετική ανάρτηση με 10 προτάσεις κατασκευών, που μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:
1.
2.
(εύκολη συνταγή για κατασκευή Σαρακοστής)
3.
4.
(συγκεντρωμένα πατρόν για την κυρά-Σαρακοστή)
5.
("αλατοζυμαρένια" Σαρακοστή)
6.
(η εξαιρετική Σαρακοστή της Έλενας)
και άλλη μία
7.
(φύλλο εργασίας)
8.
(ομαδική κατασκευή)
9.
(οι προτάσεις της Βούλας)
10.
(άλλη μία ενδιαφέρουσα πρόταση κατασκευής)
11.
(μια Σαρακοστή στην πόρτα μας, από την Μαρίνα)
12.
(μία εναλλακτική, ενδιαφέρουσα πρόταση)
13.
(ομαδική από το "Σεντουκάκι", στο τέλος της σελίδας)
14.
(τρισδιάστατη κατασκευή με πατρόν)
15.
(μεγάλη ομαδική κατασκευή και ατομικές)
16.
(επιπλέον κατασκευές και χρήσιμες πληροφορίες)
17.
(πρωτότυπη Σαρακοστή από χάρτινο πιάτο)
18.
(επιπλέον κατασκευές, μόνο φώτο)
19.
(μόνο φώτο, 2 κατασκευές)
20.
(με χάρτινο πιάτο, πολύ πρωτότυπη)
21.
22.
(τρισδιάστατη Σαρακοστή)
23.
24.
(ομαδική κατασκευή, ατομικές και ποίημα για τη Σαρακοστή)
25.
(άλλη μία πρόταση)
26.
(με ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης για το Πάσχα)
27.
(άλλη μία ιδέα με cd)
28.
(άλλη μία, μόνο φώτο)
29.
(οι προτάσεις της Ειρήνης)
30.
(και η σχετική ανάρτηση της Νατα...λίνας)
31.
(οι προτάσεις της Κατερίνας)
32.
(ομαδική και ατομικές κατασκευές)
33.
34.

35. Επίσης, δείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί μια ενδιαφέρουσα βιβλιοπρόταση για τη Σαρακοστή:
"Εφτά παπούτσια για την κυρά Σαρακοστή"




Η κυρά-Σαρακοστή: εικονόλεξο για ένα ποίημα

Ακολουθεί εικονόλεξο για ένα ποίημα της κυρά-Σαρακοστής. 

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τη Σαρακοστή, βρίσκονται στον σύνδεσμο:

Οι στίχοι έχουν ως εξής (από περσινή ανάρτηση, εδώ):

Είμαι η κυρά Σαρακοστή,
ποδαράκια έχω επτά και μία μακριά ποδιά.
Στην ποδιά μου αυτή θα δεις, 
νόστιμα φαγητά σαρακοστιανά,
ψάρι, ταραμά, λαγάνα,
χαλβά, ελιές και φασολάδα.

Στο πρόσωπό μου δε θα βρεις
στόμα ζωγραφισμένο.
Μην απορείς,
είναι γιατί νηστεύω.
Αυτό σημαίνει
ότι μέχρι το Πάσχα να'ρθεί
 - για 40 μέρες δηλαδή -
θα τρώω νηστίσιμα φαγητά, σαρακοστιανά.

Μαντήλι κεντημένο το κεφάλι μου στολίζει
κι από πάνω στέκει ορθός ένας όμορφος σταυρός.
Τα χέρια μου έχω σταυρωμένα,
τα μακριά μου μαλλιά δεμένα,
κάθε μέρα κάνω προσευχή 
και νηστεία ταπεινή.

Και πώς μπορώ να καταλάβω ο χρόνος πως κυλά
και το Πάσχα πως θα'ρθεί ξανά;
Μα είναι απλό, πολύ απλό.
Όταν κάθε εβδομάδα από ένα ποδαράκι μου 
θα αφαιρείς, στο τέλος την Μεγάλη Εβδομάδα θα βρεις,
το Πάσχα, τα κόκκινα τ'αβγά, τις λαμπάδες 
τα τσουρέκια τα πασχαλινά και τα τραπέζια τα γιορτινά.

ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ








6 Μαρ 2016

"Το χελιδονάκι": διδακτική αξιοποίηση του έμμετρου παραμυθιού της Δέσποινας Γκουτζολίκα

Με αφορμή τη δημοσίευση του έμμετρου παραμυθιού της Δέσποινας Γκουτζολίκα στον σύνδεσμο που ακολουθεί,

http://tovivlio.net/%CF%84%CE%BF-%CF%87%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%B4%CE%BF%CE%BD%CE%AC%CE%BA%CE%B9/

προτείνεται στη συνέχεια συνοδευτικό εποπτικό υλικό.


Το χελιδονάκι










Προσεγγίζοντας έργα του Νίκου Χατζηκυριάκου - Γκίκα: φτιάχνοντας μία ιστορία για την Καθαρά Δευτέρα

Με αφορμή τον εορτασμό της Καθαράς Δευτέρας μπορούμε να αξιοποιήσουμε την ακόλουθη εικονογραφημένη ιστορία, για να προσεγγίσουμε σημαντικές πληροφορίες που αφορούν τη ζωή του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου Νίκου Χατζηκυριάκου - Γκίκα, σχολιάζοντας παράλληλα μερικά από τα σημαντικότερα έργα του.


Για τη δημιουργία της ιστορίας αξιοποιήθηκαν τα εξής έργα:
"Καφασωτά Ι"
"Πατέρας του Γκίκα" (πορτρέτο)
"Σύνθεση με σπίτια στην Ύδρα"
"Άγριος κήπος"
"Μάντρες και σπασμένα κλαριά"
"Γλέντι στην ακρογιαλιά"
"Ύδρα με χαρταετούς"
"Στέγες και αετοί"

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί βρείτε άλλη μία ανάρτηση για το έργο "Ύδρα με χαρταετούς" του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα.

Πρόταση εικονογραφημένης ιστορίας:
Μια φορά και έναν καιρό πίσω από ένα παράθυρο καφασωτό, ζούσε ένα μικρό αγόρι, ο Νίκος.  Ζούσε με τη μαμά του Ελένη και τον μπαμπά του Αλέξανδρο. Το αγόρι αυτό είχε ένα ταλέντο ξεχωριστό. Ζωγράφιζε καταπληκτικά και έφτιαχνε έργα ζωγραφικής πραγματικά μοναδικά.

Για τον λόγο αυτό, οι γονείς του τού βρήκαν δάσκαλο ζωγραφικής, ζωγράφο ξακουστό εκείνης της εποχής, τον Κωνσταντίνο Παρθένη. Ο μικρός Νίκος μεγάλωσε και την αγάπη του για τη ζωγραφική διόλου δεν έχασε. Ο μπαμπάς του όμως, που ήταν κάπως αυστηρός, ήθελε ο γιος του να μην γίνει  ζωγράφος, αλλά στο ναυτικό αξιωματικός.

Όμως ο Νίκος είχε μυωπία, δεν έβλεπε καλά, φορούσε γυαλιά και δεν επιτρεπόταν να κάνει αυτή τη δουλειά. Ασχολήθηκε λοιπόν με τη ζωγραφική και έγινε ζωγράφος, συγγραφέας, γλύπτης, χαράκτης μα και εικονογράφος.

Αυτό που του άρεσε πολύ ήταν οι βόλτες στην εξοχή και στο αγαπημένο του νησί, την Ύδρα. Από το μπαλκόνι του εξοχικού, θαύμαζε της Ύδρας τα σπίτια, τους άγριους κήπους, μα πάνω απ’όλα του άρεσε να βλέπει κάθε Καθαρά Δευτέρα τους πολύχρωμους  χαρταετούς.

Έβγαινε τότε στο μπαλκόνι και φώναζε δυνατά «φύσα, αεράκι, φύσα δυνατά, τους χαρταετούς ανέβασε πάνω από τις στέγες, πάνω από τα δρομάκια και από της Ύδρας τα στενά, πάνω από τις μάντρες, τους τοίχους και τους ανεμόμυλους». Και του έκανε πράγματι εντύπωση μεγάλη που κάθε χρόνο εκείνη την ημέρα, την Καθαρά Δευτέρα, οι χαρταετοί πετούσαν περήφανοι μέχρι να νυχτώσει και πολλές φορές ακόμα και μέχρι να ξημερώσει.

Δεν τα κατάφερναν όλοι να τελειώσουν το ταξίδι τους, σε άλλους κοβόταν η ουρά, σε άλλους σχιζόταν το χαρτί και σε άλλους η καλούμπα ήταν πολύ κοντή. Κατέληγαν λοιπόν στο χώμα πεσμένοι ανάμεσα σε φύλλα ξερά και σπασμένα κλαριά.

Κι όταν έφτανε το καλοκαίρι, με τους φίλους του παρέα στο αγαπημένο του νησί, την Ύδρα, και στης ζωγραφικής το εργαστήρι, θαύμαζε το τοπίο και ζωγράφιζε ακρογιαλιές και γλέντια στις παραλίες.

ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ






Οι πληροφορίες είναι κυρίως από τον σύνδεσμο:

Η διδακτική αξιοποίηση μπορεί να συνδυαστεί και με επίσκεψη στο Μουσείο Μπενάκη:
http://www.benaki.gr/index.asp?id=40206&lang=gr

5 Μαρ 2016

"Οι χαρταετοί": του Μίκη Θεοδωράκη - διδακτική αξιοποίηση

Αξιοποιώντας την μοναδική μελωδία των χαρταετών του Μίκη Θεοδωράκη, μπορούμε να επιχειρήσουμε να βάλουμε παιδικούς στίχους.
https://www.youtube.com/watch?v=pSujHbm-rG8




Οι υπόλοιπες 21 αναρτήσεις για τους χαρταετούς βρίσκονται στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%9A%CE%91%CE%98%CE%91%CE%A1%CE%91%20%CE%94%CE%95%CE%A5%CE%A4%CE%95%CE%A1%CE%91-%CE%A7%CE%91%CE%A1%CE%A4%CE%91%CE%95%CE%A4%CE%9F%CE%99


Στο 00:20 ξεκινάμε με τα λόγια.

Πέτα χαρταετέ μου, πέτα πολύ ψηλά, (00:24)
προσπάθησε να φτάσεις στα πιο ψηλά βουνά (00:28).

Θέλω να σε δω, ψηλά στον ουρανό (00:32)
να σε δω, ψηλά στον ουρανό (00:36)
να σε δω, ψηλά στον ουρανό (00:40).

Φύσα αεράκι, φύσα λίγο πιο δυνατά (00:46)
και κάνε με να νιώσω την πιο τρελή χαρά (00:50).

Ψηλά στα σύννεφα, μαζί με τα πουλιά (00:55)
στα σύννεφα, μαζί με τα πουλιά,
στα σύννεφα, μαζί με τα πουλιά (1:04).

Επανεκκίνηση στο 1:23.

Κι όσο θα ανεβαίνει εγώ θα τον κοιτώ, (1:26)
περήφανος θα είμαι με τον χαρταετό (1:32).

Σπουδαίος χορευτής, με μακριά ουρά (1:36)
σαν πουλί, με χρώματα πολλά (1:40)
σαν πουλί, με χρώματα πολλά (1:44).

Πέτα χαρταετέ μου, πετά πολύ ψηλά (1:50)
κι εγώ θα σε θαυμάζω και θα χαμογελώ (1:53).

Της άνοιξης γιορτή και της σαρακοστής (1:58)
γιορτή, παιδιά, 
αντίο αποκριά, αντίο, 
αντίο αποκριά (2:06).

Συνοδευτικό εικονόλεξο








Βρείτε ακόμα μία διδακτική αξιοποίηση της εξαιρετικής μελωδίας στον σύνδεσμο:

Η ιστορία του Χαρταετού μέσα από πίνακες αναφοράς, εποπτικό υλικό και γρίφους

Με αφορμή τις εξαιρετικές αναρτήσεις που μπορείτε να βρείτε στους συνδέσμους:
http://m.eirinika.gr/article/27053/story-day-oli-i-istoria-toy-hartaetoy-apo-1000-ph-eos-simera-mia-synarpastiki
http://myphotopic.blogspot.gr/2014/03/blog-post.html
http://ntelalides8ou.blogspot.gr/2012/02/blog-post_25.html
http://www.kindykids.gr/teachers-material/winter/443-istoria-xartaetos.html
http://notesmuthoikaielpida.blogspot.gr/2015/02/blog-post_23.html
προτείνεται ακολούθως υποστηρικτικό εποπτικό υλικό για την ιστορία του χαρταετού.

Οι υπόλοιπες 20 αναρτήσεις για τους χαρταετούς βρίσκονται στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%9A%CE%91%CE%98%CE%91%CE%A1%CE%91%20%CE%94%CE%95%CE%A5%CE%A4%CE%95%CE%A1%CE%91-%CE%A7%CE%91%CE%A1%CE%A4%CE%91%CE%95%CE%A4%CE%9F%CE%99
Παράλληλα προτείνονται τα ακόλουθα τετράστιχα - γρίφοι:
1.
Σπουδαίος της αρχαιότητας στρατηγός
της πρώτης ιπτάμενης μηχανής εφευρέτης τρανός.
Πετομηχανή ή περιστερά ονομάστηκε 
ο πρώτος δικός του χαρταετός
Ποιος είναι; Ο Αρχύτας ο Ταραντίνος.

2.
2.500 χιλιάδες χρόνια πριν γεννηθεί ο Χριστός
σε μια χώρα πολύ μακριά από εδώ 
πέταξε ο πρώτος χαρταετός.
Από μετάξι και μπαμπού φτιαγμένος κι όχι από χαρτί, 
είχε σχήματα και σχέδια πολλά,
δράκους με μακριά ουρά μα και πολύχρωμα πουλιά.
Ποια χώρα είναι; Η Κίνα.





3.
Το ταξίδι του ο χαρταετός συνεχίζει 
για τη μακρινή Ανατολή αρμενίζει.
Φτάνει στην Ιαπωνία 
και εκεί φοράει τη στολή 
γενναίου πολεμιστή.
Μήπως μπορείς το όνομά του να πεις; Σαμουράι.


4.
Σε μια άλλη χώρα τώρα θα τον βρεις.
Τον ερχομό της άνοιξης συμβολίζει
όταν στον ουρανό της κυματίζει.
Ποια χώρα είναι; Η Ινδία.



 5.
Γνωστός θαλασσοπόρος
φέρνει τον χαρταετό από την Κίνα
στην Ευρώπη, στην Ιταλία.
Σπουδαίος βοηθός του ο χαρταετός,
τού δείχνει κάθε στιγμή
του ανέμου την ορμή, 
πριν εκείνος αποφασίσει 
το θαλάσσιο ταξίδι του να ξεκινήσει.
Ποιος είναι; Ο Μάρκο Πόλο.



 6.

7.
Τι παράξενη κατασκευή είναι αυτή;
Καθόλου δεν μοιάζει με τον γνωστό μας χαρταετό.
Σχήμα δεν έχει ρόμβου ή εξαγωνικό.
Γιατί να πετούσε άραγε στον ουρανό;
Για να "μελετάει" τον καιρό.




ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ