Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


11 Μαρ 2018

Πρόταση για καλοκαιρινή γιορτή: "Ξεσκονίζοντας τον Αίσωπο" (της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη)

Ακολουθεί πρόταση για καλοκαιρινή γιορτή της αγαπημένης Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη από το βιβλίο της 
"Ξεσκονίζοντας τον Αίσωπο".



Τις  υπόλοιπες 24 αναρτήσεις του ιστολογίου με θεατρικά για την καλοκαιρινή γιορτή θα τις βρείτε ΕΔΩ.

Ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στη συγγραφέα για την αποστολή του θεατρικού.

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ: 
«ΞΕΣΚΟΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΙΣΩΠΟ»
της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη, 
Εκδόσεις : Παρρησία
Μάιος 2016

Επεξηγήσεις –Οδηγίες
Η υπόθεση του έργου εξηγείται από τους αφηγητές-παιδιά που βγαίνουν στη σκηνή πριν από κάθε μύθο. Στο τέλος του μύθου ένα παιδί – αφηγητής, απαγγέλλει το επιμύθιο που επαναλαμβάνεται απ’όλα τα παιδιά μαζί. 

Το έργο περιλαμβάνει 4  μύθους :
1.     Ο τζίτζικας κι μέρμηγκας
2.     Το παγόνι,  ο βασιλιάς των πουλιών
3.     Ο λαγός και η χελώνα
4.     Η κολοβή αλεπού

Είναι γραμμένο με χιουμοριστική διάθεση και βασίζεται στη λογική να μπορεί να παιχτεί σε μια σχολική γιορτή χωρίς να χρειάζονται πολλά σκηνικά και πολύπλοκα κουστούμια. Η ροή της παράστασης δεν απαιτεί πολλές εισόδους και εξόδους των παιδιών στη σκηνή. Οι ομοιοκατάληκτοι στίχοι του διευκολύνουν τα παιδιά στην αποστήθιση. Άποψη μου είναι πως είναι προτιμότερο ακόμα και τα παιδιά των μεγάλων τάξεων να έχουν λίγα λόγια που θα μπορούν να υποστηρίξουν υποκριτικά, παρά μεγάλης έκτασης μονολόγους, που στην προσπάθεια τους να τους μάθουν, χάνουν την ικανότητα να ερμηνεύσουν τους ρόλους τους. Δεν έχει ρόλους πρωταγωνιστών και δίνει τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να έχουν τη χαρά της συμμετοχής. Μπορεί εύκολα να υποστηριχτεί με μουσική και τα επιμύθια κάποιος μουσικός μπορεί να τα μελοποιήσει.

1ο ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ- ΜΥΘΟΣ: 
Ο ΤΖΙΤΖΙΚΑΣ ΚΙ Ο ΜΕΡΜΗΓΚΑΣ
Στη σκηνή εμφανίζονται παιδιά-αφηγητές. 
Ο αριθμός τους είναι ανάλογος με τη διανομή των στροφών (μπορεί να υπάρχουν από 2 έως 7 παιδιά).

Μπαίνουν στη σκηνή και κουβεντιάζουν  κρατώντας το βιβλίο «ΞΕΣΚΟΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΙΣΩΠΟ».
Φορούν σύγχρονα ρούχα

 Αφηγητές
           Τι βιβλίο είναι αυτό
 που μας έδωσε η κυρία
φαίνεται πολύ παλιό,
σκέτη αρχαιολογία.

          Έχει και φωτογραφίες
μοιάζει να έχει παραμύθια
θα είναι τίποτα βλακείες
         με κουκιά και με ρεβίθια.

          Αίσωπος στον τίτλο γράφει
αυτός θα είναι ο συγγραφέας
κι απ’τα ρούχα του τον κόβω
να είναι εποχής αρχαίας.

 Τον γνωρίζουν και οι τοίχοι
και δικοί του είναι οι μύθοι
με μυρμήγκια, αλεπούδες,
      κόρακες και καλιακούδες.


Παρουσιάζονται 2 παιδιά (ένα μυρμήγκι και ένας τζίτζικας ) που αφού κάνουν βόλτες στη σκηνή, τελικά στέκονται μπροστά στο κέντρο.

            Παναγιά μου, κοίτα πίσω!
τσίμπησε με να ξυπνήσω
ένας μέρμηγκας θηρίο
  θα τα πάρω στο κρανίο.

Κι ένας τζίτζικας με ομπρέλα
      Θεέ μου θα με πιάσει τρέλα
     βγήκαν μέσα απ’το βιβλίο
       σουλατσάρουν στο σχολείο.

Μοιάζει τόσο πιστευτό
  τάχα να είναι αληθινό;
   του  Αίσωπου  οπτασία
  ή δικιά μας φαντασία;

(O αφηγητές πηγαίνουν πιο  πίσω και μπροστά 
μένουν ο Μέρμηγκας κι ο Τζίτζικας)

 Μύρμηγκας
          Όσο ήταν καλοκαίρι
μες την κάψα, το λιοπύρι
δούλευα, ιδροκοπούσα
χίλιους σπόρους κουβαλούσα.

    Τζίτζικας
   Εγώ πάλι τραγουδούσα
έπινα γλεντοκοπούσα
   φχαριστιόμουνα λιακάδα
  ξάπλα έκανα καντάδα.

 Μύρμηγκας
   Σου έλεγα θα έλθει χειμώνας
    θα πεινάσεις κακομοίρη….
 Μα εσύ χασκογελώντας
απολάμβανες λιοπύρι.

Τζιτζίκι
Είχες δίκιο μες στα χιόνια
τριγυρίζω μοναχός
 δίχως σπίτι, δίχως σπόρια
  πεινασμένος και φτωχός.

  Μύρμηγκας
  Τώρα όσο και να κλάψεις
γνώμη δεν θα μου αλλάξεις
δε σου δίνω ούτε σποράκι
φύγε κουφιοκεφαλάκι.


Αφηγητής- Επιμύθιον
 Όταν αντί να δουλεύεις
 ολοένα ραχατεύεις
   καμιά προκοπή δεν κάνεις
    κι απ’την πείνα θα πεθάνεις.

    
2ο ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΜΥΘΟΣ : 
Το παγόνι, βασιλιάς των πουλιών
(2 αφηγητές , 3 Πουλιά, 1 Παγόνι, 1 κοράκι)

Αφηγητής
 Ένα μύθο θα σας πούμε
παραμύθι ζωντανό.
Το’ χει ο Αίσωπος γραμμένο
κι έχει νόημα σωστό.
 
 Το επαναλαμβάνουν όλα τα παιδιά τραγουδιστά.

1ο Πουλί
  Σήμερα όλα τα πουλιά
έχουν έλθει μαζεμένα
να εκλέξουν βασιλιά
είναι αποφασισμένα.

Παγόνι
Το παγόνι κορδωμένο
με το φτέρωμα ανοιγμένο
λέει: "κάνω για αρχηγός
 γιατί είμαι ο πιο κομψός".

2ο Πουλί
      Τα φτερά σου πλουμιστά
και με χρώματα πολλά
στο κεφάλι το λοφίο
σου προσθέτει μεγαλείο.

3ο Πουλί
Βασιλιά όλοι τον θέλουν
τα πουλιά χειροκροτούν
το παγόνι καμαρώνει
τα φτερά βεντάλια απλώνει.

Κοράκι
Κρα! Κρα! Κρα!
Η όψη σου είναι πανώρια
μα έχω αντίρρηση πελώρια
δε σου πρέπει αρχηγία
έχεις σκέτη θεωρία.

Αν γεράκι μας ριχτεί
Κι ύπουλα επιτεθεί
συ πώς θα μας προφυλάξεις
πώς το δρόμο θα του φράξεις;

 Τα όμορφα, χρυσά στολίδια
τα λοφία κι οι κορώνες
τα φτερά και τα πλουμίδια
δεν γεννούν τους ηγεμόνες.

Αφηγητής: Επιμύθιον
Βασιλιάς για να είσαι άξιος
δεν αρκεί η ομορφάδα
πρέπει να έχεις τόλμη, θάρρος
δύναμη και εξυπνάδα.

3ο ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ- ΜΥΘΟΣ 
ΛΑΓΟΣ-ΧΕΛΩΝΑ
(Στη σκηνή εμφανίζονται 2 αφηγητές, 1 Λαγός, 1 Χελώνα)

   Αφηγητής
    Έναν μύθο θα σας πούμε
   παραμύθι ζωντανό.
      Το’ χει ο Αίσωπος γραμμένο
      κι έχει νόημα σωστό.
 
            Το επαναλαμβάνουν όλα τα παιδιά.

  Λαγός
    Σε λυπάμαι καημένη
με το σπίτι σου στην πλάτη
για να φτάσεις στο λιβάδι
θα βαδίζεις ως το βράδυ.

    Χελώνα
Βάζεις στοίχημα, θα φτάσω
γρηγορότερα θα δεις.
Κι έπειτα τότε θα δούμε
φαντασμένε τι θα πεις.

     Λαγός
Έφτασα κιόλας στη μέση
πριν κουνήσει το ποδάρι,
στάσου λίγο να ξαπλάρω
λίγη δύναμη να πάρω.

      Χελώνα
Όνειρα γλυκά λαγέ μου
με την τόση σιγουριά.
Είσαι γρήγορος στα πόδια
μα χελώνα στα μυαλά.

    Αφηγητής: Επιμύθιον
Σαν νιώθεις σίγουρος πολύ
μπορεί να την πατήσεις
κι από την τόση σιγουριά
θύμα να καταντήσεις.

4ο ΕΠΙΣΟΔΕΙΟ ΜΥΘΟΣ  
Η ΚΟΛΟΒΗ ΑΛΕΠΟΥ
(Στη σκηνή εμφανίζονται 2 αφηγητές, μια κολοβή αλεπού, 
4 αλεπούδες με φουντωτές ουρές)

Αφηγητής
    Ένα μύθο θα σας πούμε
παραμύθι ζωντανό.
Το’ χει ο Αίσωπος γραμμένο
κι έχει νόημα σωστό.

 Το επαναλαμβάνουν όλα τα παιδιά τραγουδιστά.
  
 Κολοβή Αλεπού
         Ωχ! Βοήθεια η ουρά μου!!!!!
τι κακό με έχει βρει
πάει κόπηκε η ουρά μου
κι έχω μείνει κολοβή!!!!!

 Πώς θα βγω στην κοινωνία
έχω γίνει σαν γελοία.
Αν την έδενα λιγάκι
με κανένα χορταράκι;

Α! Το βρήκα!
Παίρνω πόζα με  καμάρι
 και αμέσως κατεβαίνω
όλο φούρια στο παζάρι.

1η Αλεπού
           Χα! Χα! Τι έχεις πάθει;
 Πού την πήγες την ουρά;
 Είσαι αστεία καημένη.
 Τι αστεία περπατάς.

          2η Αλεπού
Για κοιτάξτε τη ξαδέλφη
έχει μείνει κολοβή
μα ακόμα συνεχίζει
να περνά καμαρωτή.

Κολοβή Αλεπού
Άσχετες είστε καημένες
και δε σας παρεξηγώ.
Μόδα είναι απ’ το Παρίσι
και μ’αυτή κυκλοφορώ.

            Τελευταία λέξη είναι
          αλεπού χωρίς ουρά
              κόψτε όλες τις ουρές σας
     μπείτε όλες στη σειρά.

          3η Αλεπού
Μόδα; Τρέχω να την κόψω!
Την βαρέθηκα εκεί πίσω
μου αρέσει η αλλαγή
 θέλω να πρωτοτυπήσω.

          4η Αλεπού
Άμα μόδα τώρα είναι
εγώ τρέχω να την κόψω
μη με πουν καθυστερημένη
και από χωριό φερμένη.

       Αφηγητής: Επιμύθιον
 Προσοχή λοιπόν σε όσους,
 το κουσούρι τους να κρύψουν
 προσπαθούν με πονηριά,
  κι όποιον βρούνε προσπαθούνε
 να του κόψουν την ουρά.


ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Αφηγητής
Ένα μύθο θα σας πούμε
παραμύθι ζωντανό.
Το 'χει ο Αίσωπος γραμμένο
κι έχει νόημα σωστό.

Αφηγητής
           Ήταν άνθρωπος μεγάλος
φοβερός παραμυθάς.
Δίνει σε πουλιά και ζώα
την ανθρώπινη λαλιά.


         Αφηγητής
 Φάση είχε το βιβλίο
το είχαμε παρεξηγήσει
και τον Αίσωπο καθόλου
 δεν τον είχαμε εκτιμήσει.

Για όλα μίλησε αυτός
κι είχε τόση φαντασία
μένει ακόμα ζωντανός
                   μες στων χρόνων την πορεία.                  

Προτάσεις μουσικών επιλογών:

1.
(Ο λαγός και η χελώνα)
2.
(Το παγόνι και ο γερανός)
3.
(Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας)
Με κλικ στους υπόλοιπους τίτλους μπορείτε να ακούσετε και τα υπόλοιπα κομμάτια από το CD "Τι λέει η αλεπού;")
4.
(O τζίτζικας και ο μέρμηγκας)
5.
(Το λιοντάρι και η ελαφίνα)
6.
(Το λιοντάρι και το ποντίκι)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ