Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατζίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

6 Ιουλ 2016

"Γεια σου, κύριε Μενεξέ" (το τραγούδι του κοριτσιού): εικονόλεξο για το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη

Ακολουθούν χρήσιμες συνδέσεις για το μελοποιημένο ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη "Γεια σου, κύριε Μενεξέ":

Ποίηση: Οδυσσέας Ελύτης

Μουσική: Δημήτρης Λάγιος

Πρώτη ερμηνεία: Ελένη Βιτάλη


Δίσκος: Ο ήλιος ο ηλιάτορας (1982, MINOS-EMI)





1.
http://blogs.sch.gr/44nipperist/2013/05/28/%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B5-%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CE%BE%CE%AD/
(προτάσεις δραστηριοτήτων)
2.
http://pamenhpiagvgeio.blogspot.gr/2014/05/blog-post.html
(προτάσεις δραστηριοτήτων από την Άννα)
3.
http://sofiasnip.blogspot.gr/2015/04/blog-post.html
(εικονόλεξο για το ποίημα, η πρώτη σελίδα δεν ανοίγει)
4.
http://www.slideshare.net/Dafnitsa/ss-37276012
(παρουσίαση διαφανειών για τα "παιχνίδια στον χρόνο", με αφορμή την αναφορά στα πεντόβολα)
Πώς παίζονται τα πεντόβολα:
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%8C%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%B1
5.
http://12nipiagogioirakliou.blogspot.gr/2015/04/1.html
(ενδιαφέρουσες προτάσεις δραστηριοτήτων και κατασκευή ομαδικού ταμπλό)
6.
http://edo-nipiagogio.blogspot.gr/2013/04/blog-post_15.html?showComment=1366042664203#c1117178712009678668
(πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες με αφορμή το ποίημα)
7.
http://nip-lakkom.chal.sch.gr/site/?p=39
(καινοτόμο πρόγραμμα: αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη)
8.
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2012/11/blog-post_19.html
(προτάσεις δραστηριοτήτων από τη Μαρία)
9.
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2012/05/blog-post_26.html
("Το θαλασσινό τριφύλλι", επίσης από τη Μαρία)
10.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%9F%CE%94%CE%A5%CE%A3%CE%A3%CE%95%CE%91%CE%A3%20%CE%95%CE%9B%CE%A5%CE%A4%CE%97%CE%A3
(5 ακόμα αναρτήσεις σχετικά με τον Οδυσσέα Ελύτη, από το παρόν ιστολόγιο)
11.
http://katalitheian.blogspot.gr/2013/04/blog-post.html
(Παραμύθι: ο Μενεξές)


ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ:
Οι στίχοι έχουν ως εξής:

Δύο συ και τρία γω
πράσινο πεντόβολο
μπαίνω μέσα στον μπαξέ
γεια σου κύριε μενεξέ (δις)

Συντριβάνι και νερό
και χαμένο μου όνειρο.

[Τζίτζιρας τζιτζίρισε
το ροδάνι γύρισε].

Χοπ αν κάνω δεξιά
πέφτω πάνω στη ροδιά.
Χοπ αν κάνω αριστερά
πάνω στη βατομουριά (δις)

Το'να χέρι μου κρατεί
μέλισσα θεόρατη
τ'άλλο στον αέρα πιάνει 
πεταλούδα που δαγκάνει.

Δύο συ και τρία γω
πράσινο πεντόβολο
μπαίνω μέσα στον μπαξέ
γεια σου κύριε μενεξέ.

Μπορεί να γίνει διδακτική αξιοποίηση του εποπτικού υλικού για το ποίημα, όπως προτείνεται και σε προηγούμενη ανάρτηση εδώ.

Οι κυκλικές κάρτες κόβονται και πλαστικοποιούνται. Διαβάζουμε το απόσπασμα και τα παιδιά κάθε φορά προσπαθούν να βρουν την εικόνα που ταιριάζει. Αντιστρόφως, μπορούμε να δείξουμε τις εικόνες και να ζητήσουμε από τα παιδιά να υποθέσουν το περιεχόμενο του ποιήματος.









Συνοδευτικά φύλλα εργασίας


ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ





Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ